niedziela, 18 października 2015

Przepis na blok czekoladowy z orzechami laskowymi

Dziś kulinarnie, czyli nietypowo jak na ten blog:) Chcę Wam podać przepis na blok czekoladowy z orzechami laskowymi, który zrobiłam wczoraj po raz pierwszy w życiu i muszę nieskromnie przyznać, że udał się wybornie, bo i domownicy i goście bardzo go chwalili i nie mogli uwierzyć, że to mój debiut jeśli chodzi o samodzielne robienie deserów.

Składniki:
 - 25 dag orzechów laskowych (może być ich 20 albo nawet 15 dag, bo ja dodałam ich wyjątkowo dużo ponieważ akurat tych owoców mam aż nadmiar:))
 - 2 paczki herbatników
 - 15 dag masła
 - 20 dag cukru
 - 4 łyżki kakao
 - 125 ml wody
 - 25 dag mleka w proszku.

Sposób przygotowania:
Herbatniki kruszymy na drobne i siekamy orzechy - mają wyglądać mniej więcej tak jak na poniższym zdjęciu.
Do saganka wkładamy masło, cukier, kakao i wodę, które powoli mieszamy i podgrzewamy na małym ogniu aż do momentu kiedy wszystkie składniki się rozpuszczą i utworzą płynną masę. Do tej masy wsypujemy herbatniki i mleko w proszku i to wszystko dokładnie mieszamy (już nie gotując). Na koniec masę łączymy z posiekanymi wcześniej orzechami.
Tę masę przekładamy do prostokątnej foremki wyłożonej (koniecznie!) papierem do pieczenia. Ja mam taką o wymiarach 300 x 110 x 75 i okazała się być nieco za duża.
Odstawiamy na godzinę i wstawiamy do lodówki na kilka godzin, najlepiej na całą noc.
Smacznego:)

16 komentarzy:

  1. Och....wspaniałości! Smakołyk pierwsza klasa ...mmm aż mi ślinka pociekła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Marta, zapewniam, że zrobię ten blok czekoladowy:). Musi być pyszny:).
    A tak poza tym, jeśli chciałabyś poznać przepis na moje ulubione ciasto orzechowe, to z chęcią wyślę Ci info na maila:):)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie robię tylko babeczki z Delecty bądź Oetkera i właśnie ten blok, ale jak będę mieć nieco więcej czasu to się do Ciebie odezwę w sprawie tego przepisu:)
      Zrób koniecznie, ale ostrzegam - jest bardzo słodki:)

      Usuń
  4. Prezentuje się mega smakowicie! Muszę wykorzystać przepis :) Miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dokładnie taki jest:)

      Dziękuję i nawzajem:)

      Usuń
  5. Pyszności, uwielbiam orzechy laskowe <3 Przepis bardzo prosty z tego co widzę, więc myślę że kiedyś go wypróbuję :) Dodaję do zakładek z przepisami do wypróbowania, już trochę tego mam, ale zimowe wieczory długie więc można eksperymentować :)

    OdpowiedzUsuń