piątek, 26 lutego 2016

Francuska Organizacja Konsumencka podała listę szkodliwych kosmetyków - jest ich 185

Francuska Organizacja Konsumencka opublikowała listę 185 kosmetyków, które zawierają substancje szkodliwe dla zdrowia. Wiele z nich jest popularnych w Polsce. Niestety na tej liście znalazłam kosmetyki, która sama stosuję bądź stosowałam. Link do listy:

http://test-comparatif.quechoisir.org/ingredients-indesirables-167993/

Macie któryś z kosmetyków wymienionych na liście? Uważacie, że jest wiarygodna? A może sponsoruje ją konkurencja?:) Nadal będziecie stosować wymienione produkty? Wiem, że dużo pytań zadaję, ale jestem ciekawa Waszej opinii.

8 komentarzy:

  1. Dziwaczna trochę ta lista, w stylu wymienianie przy jakichś losowych produktach SLS - przecież jakieś 90% szamponów i mydeł ma SLS! Akurat chyba nic z niej nie mam, ale przecież każdy ma jakiś produkt z SLS w łazience...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie stąd moje pytanie czy taką listę można uznać za wiarygodną. Trochę to wygląda na wybór chybił trafił, ale ja ogólnie słabo znam się na składach i ich nie czytam, bo dla mnie to oczywiste, że i tak w każdym kosmetyku jest jakaś chemia.

      Usuń
  2. Nie mam żadnego kosmetyku z tej listy, ale też mam wrażenie, że była robiona losowo, bo produktów zawierających dany składnik uznany za szkodliwy jest na rynku dużo, dużo więcej niż tylko ten jeden, czy dwa podane na liście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego też zastanawia mnie wiarygodność tej listy.

      Usuń
  3. Nie wygląda zbyt wiarygodnie :/
    Stawiam że to robota konkurencji lub po prostu na chybił trafił...
    Nie mniej nie jednak nie mam żadnego z podanych na liście produktów. Jestem bezpieczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam co nie co o tej liście i nie wydaje mi się to zbyt prawdziwe. Poza tym wiadomo jak to teraz jest z kosmetykami, nigdy nie wiadomo jaki tak naprawdę mają skład

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie czytam składów, żeby nie popaść w paranoje. Na liście znalazłam kilka produktów, które używam lub używałam ... no cóż.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że tego i tak jest zdecydowanie więcej.

    OdpowiedzUsuń