środa, 13 lipca 2016

#Tag - Moja makijażowa historia

Ja:)
Gosia, znana w blogosferze jako Esy, floresy, fantasmagorie zamieściła niedawno na swoim blogu bardzo interesujący tag, który do niej przywędrował z innego bloga, którego autorką jest Mazgoo. Tag składa się z 30 pytań, które dotyczą, a jakżeby inaczej, kosmetyków. Nie ukrywam, że odpowiedzi Gosi bardzo fajnie mi się czytało. Zresztą same możecie zerknąć:
http://77fantasmagorie77.blogspot.com/2016/07/tag-moja-makijazowa-historia.html
Postanowiłam, że również wezmę udział w tej zabawie i odpowiem na pytania. Zapraszam do lektury:)

1. Czy pamiętasz swój pierwszy kosmetyczny zakup?
Tak, mój pierwszy i za własne pieniądze kupiony kosmetyk to był bezbarwny lakier do paznokci Bell, Kosztował mniej niż 10 zł, ale ileż on dał mi radości:) Więcej niż teraz kolejna szminka Diora czy Chanel. Nie pamiętam dokładnie ile miałam wtedy lat, ale to było chyba jeszcze w podstawówce (tej trwającej 6 lat).

2. Opisz swoją najlepszą maskarę. Czy znalazłaś taką, która spełnia Twoje wymagania?
Maskary idealnej szukam cały czas, ale póki co najlepszą jest dla mnia Benefit Roller Lash - pogrubia i wydłuża rzęsy, nie pozostawia grudek i daje naturalny, ale dobrze widoczny efekt.

3. Jaki rodzaj krycia preferujesz w podkładzie?
Jeszcze do niedawna preferowałam pełne krycie takie, jakie daje mój ulubiony podkład, czyli Estee Lauder Double Wear. Ale ostatnio stwierdzam, że równie dobrze wyglądam bez podkładu, i to tak ciężkiego, albo z delikatną powłoką więc szukam jakiegoś fajnego kremu BB i chyba mój wybór padnie na tak chwalony koreański Skin79.

4. Ulubiona marka luksusowa?
Tylko jedna? A mogę wymienić trzy? Chanel, Dior i Guerlain.

5. Jakie firmy kosmetyczne chcesz wypróbować, a jeszcze tego nie robiłaś?
Na pewno tak zachwalany na wszystkich blogach LUSH, a poza tym bardzo drogie La Mer, Omorovicza - mało znana w Polsce marka węgierska (jak pierwszy raz zobaczyłam ich ceny, to myślałam, że jest w nich błąd i o jedno zero za dużo), oraz świece Diptyque. W ogóle bardzo mnie interesują marki niszowe - perfumy i pielęgnacja, ale wraz z niszowością idzie w parze ich bardzo wysoka cena.

6. Ulubiona firma drogeryjna?
Długo zastanawiałam się nad tym pytaniem, ale nie potrafię wymienić takiej firmy.

7. Czy nosisz sztuczne rzęsy?
Oczywiście, że nie! I nie mam zamiaru nosić. Nie znoszę sztuczności typu przedłużanie włosów, tipsy, solarium, itp. Uważam, że są w złym guście i zamiast dodawać urody wyglądają słabo.

8. Czy jest makijaż, w którym nie wyszłabyś z domu?
Nie wyszłabym w makijażu a la "ruska baba", czyli pacnięty na powieki niebieski cień, krzykliwa szminka na ustach i bardzo mocno zaróżowione policzki. Choć co do mocno zaróżowionych policzków to lubię je tak mocno umalować, że wszystkie "ruskie baby" mogą się przy mnie schować:)

9. Jaki kosmetyk jest przez Ciebie najbardziej wielbiony?
Cóż, wielbiony to na pewno za mocne słowo, ale na pewno załamałabym się gdyby nagle zabrakło na świecie mojego ukochanego zapachu, czyli Narciso Rodriguez For Her EDT.
10. Jak często kupujesz kosmetyki do makijażu? Czy lubisz kupować od czasu do czasu czy wszystko na raz?
Zazwyczaj wtedy, kiedy coś niedługo ma mi się skończyć albo kiedy coś mi wpadnie w oko. Kupuję od czasu do czasu.

11. Czy masz "makijażowy budżet" czy kupujesz swobodnie?
Nie mam regularnych dochodów, a to od nich zależy czy muszę trzymać się budżetu czy pozwolić sobie na większą swobodę. Na szczęście właśnie nadeszły miesiące "tłuste" więc będzie trochę swobody:)

12. Czy wykorzystujesz rabaty, kupony, punkty z kart kupując kosmetyki?
Punkty zbieram tylko na karcie Sephory, ale bardzo skwapliwie i strategicznie je wykorzystuję:)

13. Jaki typ produktu kupujesz najczęściej?
Najczęściej kupuję mleczko do demakijażu Mixa Optymalna Tolerancja - co najmniej raz w miesiącu.

14. Czy jest jakaś firma, której nie możesz znieść?
Tak, to Clinique - uważam, że to najbardziej przereklamowana firma wszechczasów. Tyczy się to zarówno pielęgnacji - słynne "3 kroki" to pieniądze wyrzucone w błoto, jak i kolorówki - maskary czy podkłady na poziomie kosmetyków z kiosku za kilka złotych. Na pewno nie kupię więcej nic tej marki.

15. Czy unikasz pewnych składników w kosmetykach, takich jak parabeny czy siarczany?
Nie zwracam uwagi na skład.

16. Czy masz ulubione miejsce gdzie kupujesz kosmetyki do makijażu.
Sephora online:)

17. Czy lubisz próbować nowych kosmetyków pielęgnacyjnych czy trzymasz się rutyny?
Lubię próbować nowości, ale nie aż tak jak jeszcze rok - dwa lata temu. Teraz mam już kilka swoich ulubionych kosmetyków, których będę się trzymać.

18. Ulubiona marka do ciała i do kąpieli?
Kąpiel - Luksja
Do ciała - peelingi owocowe z Organic Shop, a balsamy The Body Shop.
19. Gdybyś mogła kupować kosmetyki tylko z jednej firmy to jaka by to była?
Kolorówka - Benefit, a pielęgnacja - Origins.
20. Jaka firma ma według Ciebie najlepsze opakowania?
Chanel, Dior i Guerlain.

21. Jaka celebrytka ma zawsze perfekcyjny makijaż?
Charlotte Casiraghi - księżniczka z Monako jakby się nie umalowała to zawsze wygląda bardzo naturalnie i pięknie, Ale też mało kto ma takie warunki jak ona:)
22. Czy należysz do jakiejś internetowej, makijażowej społeczności?
Nie.

23. 5 ulubionych urodowych guru.
Nie mam takowych, ale jest parę kobiet, których makijaże i sposób dbania o siebie i w ogóle wygląd do mnie przemawiają, a mianowicie - wymieniona już Charlotte Casiraghi, Megan Fox, Adriana Lima. Miało być 5 więc jeszcze dorzucę Monicę Bellucci i Angelinę Jolie.

24. Czy lubisz produkty wielozadaniowe tak jak stainy do ust i policzków?
Nie wiem czym są te stainy, pewnie jakieś tinty. Nie, nie lubię, bo jak coś jest do wszystkiego, to zwykle jest do niczego.

25. Czy jesteś niezdarna podczas nakładania makijażu?
Jestem makijażową łamagą. Nie umiem nawet sama sobie pomalować paznokci i za każdym razem muszę chodzić do kosmetyczki. Nie umiem dobrze nałożyć cieni do powiek dlatego ich nie używam. A już eyelinery, strobingi, itp. to dla mnie ciemna magia. Ale umiem obrysować usta konturówką i dobrze nałożyć maskarę:)

26. Czy używasz bazy pod makijaż, na oczy?
Oczywiście nie:)

27. Jak dużo produktów do włosów używasz w typowy dzień?
Codziennie myję włosy więc szamponu, co 3-4 dni odżywki do włosów.

28. Co pierwsze nakładasz - korektor czy podkład?
Oczywiście podkład, bo korektora nie używam i nie mam nawet jednego.

29. Czy myślałaś kiedyś nad lekcjami z makijażu?
Myśleć myślałam, ale nie mam na to czasu.

30. Co kochasz w makijażu?
To, że może zatuszować niedoskonałości i podkreślić atuty. To, że dodaje mi pewności siebie i mogę się czuć dzięki niemu piękna.

Wymyślanie odpowiedzi na te pytania sprawiły mi sporo frajdy:) Nominuję te z Obserwujących, które mają czas i ochotę na taki wywiad:)













30 komentarzy:

  1. Fajnie się czytało:) Też miałam w planach taki tag, ale jeszcze się nie zebrałam w sobie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) a ja właśnie dziś miałam wyjątkowe natchnienie do tego wpisu:) Spróbuj - na pewno Twoje odpowiedzi będą dużo ciekawsze od moich.

      Usuń
  2. Z wielką przyjemnością przeczytałam twoje odpowiedzi :-) Już u Gosi ten tag bardzo mi się spodobał, a teraz podoba mi się jeszcze mocniej :-)
    Zgadzam się z tobą na przykład w kwestii sztucznych rzęs oraz marki Clinique ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że super tag?😉
      Rzęsy to jeszcze kwestia gustu albo można je mieć nieco subtelniejsze, ale Clinique to mega nieporozumienie.

      Usuń
  3. Ja od ponad roku używam tylko kremów bb skin 79 ale na początku lipca zostałąm pomalowana przez kosmetyczkę podkładem Double Wear i zamierzam go sobie kupić. Z diora moją nowością jest gąbeczka ala bb.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba wybiorę wersję różową ze Skin79, ale jeszcze przed wyborem zamówię sobie próbki.
      Double Wear to najlepszy podkład, ale według mnie ciut za ciężki na lato.

      Usuń
  4. Piękna księżniczka! To ja nie pamiętam swojego pierwszego zakupu :D pewnie był to jakiś lakier w kiosku :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna księżniczka! To ja nie pamiętam swojego pierwszego zakupu :D pewnie był to jakiś lakier w kiosku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dawna uważam ją za piękność:)
      Lakiery rządzą😉

      Usuń
  6. Świetnie się czytało Twoje odpowiedzi. Mamy identyczne zdanie na temat Clinique - ta firma ma jedne z najgorszych podkładów, na jakie kiedykolwiek trafiłam. Poza tym pielęgnacja też mnie nie porwała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      Clinique ma ładny tylko jeden zapach, który niedawno opisywałam, reszta to jedna wielka porażka.
      Może dołączysz do zabawy i odpowiesz na pytania?:)

      Usuń
  7. Bardzo fajnie, że dołączyłaś do zabawy :) dziękuję!
    Tak jak mówiłam, mamy wiele punktów wspólnych - niechęć do Clinique i sztucznych rzęs - przede wszystkim he, he.
    No i miłość do peelingów Organic Shop, które odkryłam dzięki Tobie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja się cieszę, że mogłam wziąć udział w tej zabawie:)
      Super, że to dzięki mnie poznałaś te peelingi:)

      Usuń
  8. Makijażowa łamaga :) W sumie, to mi też blisko do tego tytułu :) Korektor to ja muszę mieć. Taki pod oczy. Fajny tag i równie fajne odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie też by mi się przydał wreszcie korektor;)
      Dzięki:)

      Usuń
  9. też bym chciała wypróbowac kiedys Lush :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Guerlain♥ oni mają przepiekne opakowania i to prawda ;) Ty masz taką cerę że Tobie korektor i nawet podkłąd niepotrzebny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choć mam mało kosmetyków Guerlain😉
      Piszesz tak, bo nie widziałaś mnie bez makijażu😂

      Usuń
  11. Fajny wpis :) co do marki Clinique to i ja mam nie najlepsze zdanie, choć perfumy mają bardzo ładne. A sztuczne rzęsy, sama bym chyba nie założyła bo mam swoje dość długie, ale jeśli są dobrze zrobione,odpowiednio dobrana długość, to nawet nie zauważysz, że są doczepiane, ważne żeby się dobrze czuć w swoim ciele
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja mam właśnie jeden zapach Clinique - Happy Heart i jest super. Ale o reszcie nie warto pisać.
      Ja zamiast sztucznych rzęs to muszę sobie wreszcie kupić Revitalash.

      Usuń
    2. Słyszałam o Revitalash wiele dobrych opinii, jak już będziesz stosować podziel się efektami i opinią

      Usuń
    3. Jak się zdecyduję tyle wydać😉

      Usuń
  12. Mój pierwszy kosmetyczny zakup to błyszczyk ;p Fajnie cię poznać bliżej :) Ja w DW jestem zakochana ale też obecnie stawiam na bardziej lekki make up :)

    OdpowiedzUsuń
  13. lubię czytać takie kosmetyczne "wywiady" można sie wiele dowiedzieć

    OdpowiedzUsuń
  14. Peelingi Organic Shop bardzo mnie kuszą:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyjemnie się czytało Twoje odpowiedzi :)
    Jeśli chodzi o kremy bb Skin79 to ja poznałam je w minionym roku i od tamtej pory wersja Orange jest moich hitem :)
    Kosmetyki marki Origins mnie kuszą, testy zaczęłam od polecanego przez Ciebie kremu GinZing i okazał się on znakomity dla mojej mieszanej cery, może niekoniecznie nadaje na zimowe mroźne dni, jakie teraz panują, ale tak poza tym sprawdza się super :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja do tej pory z Clinique sprawdził mi się jedynie tonik złuszczający z trzech kroków o numerze 2 dla cery mieszanej ..i nic więcej ;)

    OdpowiedzUsuń