niedziela, 16 lipca 2017

Dżem z czarnych porzeczek

Robienie dżemu z czarnych porzeczek to prawdziwy trening cierpliwości. Oskubanie każdego małego owocu, kiedy jest ich kilka kilogramów, sprawia, że palce odmawiają posłuszeństwa. Ale mam nadzieję, że było warto:)
Do tej pory zamieściłam w sumie na tym blogu 3 przepisy, wszystkie na dżemy, bo nic innego nie robię. A nie, przepraszam! Był jeszcze przepis na blok czekoladowy z orzechami. A teraz, po truskawkach, wiśniach i śliwkach przyszedł czas na porzeczki, czyli bardzo zdrowe owoce, zawierające dużo witaminy C.

Składniki:
 - 2 kg porzeczek 
 - 1 kg cukru 
 - 30 ml wody
 - 1 Żelfix - może być 3:1.
Sposób przygotowania:
1. Myjemy porzeczki. (Ja miałam porzeczki zbierane kombajnem w których było mnóstwo ślimaków i owadów - trzeba uważać😉).
2. Pozbycie się szypułek, czyli najbardziej żmudna część pracy.
3. Wrzucamy porzeczki do garnka i zasypujemy cukrem. Odstawiamy na parę godzin.
4. Dodajemy trochę wody, aby się nie przypaliły i gotujemy na wolnym ogniu przez godzinę. 
5. Na kilka minut przed zakończeniem gotowania dodajemy Żelfix, który jest dla mnie gwarantem braku pleśni. 
6. Dżem wlewamy do słoiczków, a później jeszcze gotujemy je w garnku wyłożonym tekturą, wyjmujemy i dajemy im nieco ochłonąć.

Przyznacie, że to nie jest skomplikowany przepis:)


20 komentarzy:

  1. Bardzo lubię dżemik z porzeczki :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dżemu nie robiłam, ale przebieranie porzeczek i owszem;) później z nich mama robi albo dżem albo kompot - pycha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Straszne jest to przebieranie, ale dałam radę😊

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam porzeczki, ich zapach i smak - szczególnie takich na skraju dojrzałości :) To musi być prawdziwa pychota. Martuniu, dziękuję za dobre słowa, kochane Serduszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No te już są w pełni dojrzałe.
      Biedactwo moje😙😘😚

      Usuń
  5. Nigdy dzemu nie robiłam, zawsze kupczy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ze względu na swój kwaskowaty smak idealne do naleśników obficie posmarowanych śmietaną :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmm, uwielbiam domowe przetwory, w tym dżem porzeczkowy, nieważne, czy z czerwonej, czy czarnej porzeczki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w ogródku czarne porzeczki, więc sezon na nie również u mnie gości. Robię z nich też dżemy, więc z przepisu również skorzystam i go wypróbuję, dziękuję :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Hopefully the articles that we present benefit all and with the spirit and prayer then sure will get three hundred bottles

    pengobatan cerebral palsy
    obat cerebral palsy
    obat salep flu singapura
    obat vitiligo

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam porzeczki w każdej formie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm.. słoiczek dobroci, wygląda apetycznie

    OdpowiedzUsuń